اسکریپت
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و فرمود : ] اگر خداوند از نافرمانى خود بیم نمى‏داد ، واجب بود بشکرانه نعمت‏هایش نافرمانى نشود . [نهج البلاغه]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :8
بازدید دیروز :9
کل بازدید :29009
تعداد کل یاداشته ها : 38
103/2/7
8:28 ع
789
456
546

حرف آخر :

 آگاهی رسانی به نسل جوان و آموزش آنها درباره سرانجام شوم این حرکت ضد فرهنگی از طریق رسانه ها می تواند از گسترش حرکت آنها جلوگیری کرده و در صورت تداوم آنها را ریشه کن کند.

این متخصص علوم رفتاری و آسیب شناس اجتماعی با بیان این مطلب گفت: با توجه به گسترش روزافزون فعالیتهای گروههای شیطان پرست در منطقه کشورهای اسلامی به ویژه ایران خطر این گروهها از نظر فرهنگی و اخلاقی به مرحله بحران رسیده است

 

  . رابطه

شاید با خواندن اینها متوجه شده باشید (قبل از خواندن عرض کنم که این مطلب تنها به عنوان نمونه ودر حد یک مثال آورده شده ).یکی از کارهایی که باعث ایجاد اختلاف بین مردم میشود دروغگویی میباشد. کسی که به یک دوستش دروغ  بگوید دیگه رابطه دوستی بین  آنها دوامی نخواهد داشت .اولین مقدمه برای قطع دوستی دروغ میباشد  . دروغی که شاید دیگه روی خوشی بین آنها ایجاد نشود . دوست  بعد از شنیدن این دروغ یک حالت منفی درونش  ایجاد میشود خواه یا ادامه مطلب...

91/5/21::: 5:4 ع
نظر()
  
  

 

جرانات شیطان پرستی و فرقه های نوظهور 

نکته بعدی ظهور جریانهای شیطان پرستی در این فرقه هاست.چندی پیش یک گروه تحقیقاتی نسبت به گسترش 

شیطان‌پرستی در جامعه هشدار و خبر داده بود که اکنون بیش از 70 فرقه شیطان‌پرستی در کشور فعال هستند.

شیطان پرستی اکنون در حال انتقال نمادها به جامعه است و بزودی به انتقال ایدئولوژی نیز خواهد پرداخت. شیطان پرستی دارای یک جهان بینی بوده و شیطان پرستان برای اثبات حقانیت خود شواهد زیادی دارند و در مواردی می توانند افراد 6 تا 60سال را با خود همراه کنند ادامه مطلب...

  
  

 تقسیم بندی کلی فرقه ها

وقتی فرقه‌ها را بررسی می‌کنیم به چند دسته تقسیم می‌شوند :

1-عرفان‌های هندی

2-عرفان‌های آمریکایی

3-عرفان‌های چینی و خاور دور

4-عرفان مسیحی

5-عرفان یهود

6-عرفانهای اروپایی

این چند دسته مهم‌ترین دسته‌های این عرفان‌های نوپدید در دنیا هستند. البته عرفان‌های «آفریقایی» هم هستند اما خیلی مطرح نشدند، چون آفریقایی‌ها رسانه قوی و قدرت تبلیغاتی نداشتند.

وجوه مشترک تمام فرقه‌ها

1- این جریانات تقریباً وجوه مشترک دارند. اکثر این‌ها «انسان‌محور» هستند، چون «اُمانیستی» هستند. وقتی در این فرقه‌ها تحقیق ‌کنید، می‌بینید همه چیزهایی که می‌گویند مال انسان است، نه انسان برای رسیدن به خدا، «انسان بماهو انسان».آرامش، خلسه، تنهایی، مدیتیشن، تمرکز، خودآگاهی، و حتی خودخدایی و... مسائلی است که هرکدام از این عرفان‌ها ترویج می‌کنند. یعنی همه‌اش برای خود(نفس).

درست است در عرفان اسلامی هم خود لحاظ شده اما خود برای عبور از خود است. حضرت امیر می‌فرماید: «عارف کسی است که نفس را شناخت و آن را پاک کرد و آن را از هرچه که از خدا دورش می‌کند رها کرد.» به قول خواجه شیراز «غلام همت آنم که زیر چرخ کبود / زهر چه رنگ تعلق پذیرد آزاد است» یعنی خودت را بشناس تا از پتانسیل‌ها برای رسیدن به خدا استفاده کنی اما در شبه‌عرفان‌ها این‌طور نیست. چون آنها خدامحور نیستند، انسان محورند.

2- مسأله دوم اینکه این فرقه‌ها عمدتاً «ضد معاد» و «تناسخ‌گرا» هستند. یعنی معتقدند که وقتی انسان در این دنیا می‌میرد جسم از بین می‌رود ولی روح باقی است و وارد یک جسم دیگر می‌شود؛ و مدام گردش می‌کند تا به ابدیت نهایی و به تکامل نهایی عالم می‌رسد. برخی هم معتقدند که در یک دوره زمانی روح و جسم با هم از بین می‌روند و تمام می‌شوند؛ یعنی به معاد قائل نیستند.

3- سومین ویژگی «شریعت‌ستیز» بودن است. عمده فرقه‌ها با شریعت مبارزه می‌کنند، خصوصاً اسلام. فرقه‌ها عمدتاً«شخص‌محور» و «رهبرمحور» هستند. اسلام شخص‌محور نیست؛ «کتاب محور» است. «قانون محور» است، «سند محور» است. «وحی محور» است. ولی در این عرفان‌ها شخص، محور است. مثلاً «اوشو» یک محور می‌شود، فکر اوشو هرچه است با دین و شریعت مبارزه می‌کند. «پائولو کوئلیو» یک شخص است. اینها خیلی مهم است.

ستاره پنج پر، دو مثلث معکوس روی هم (ستاره داود)، صلیب معکوس ( ضد مسیحیت) و نشانه آمون خدای مصریان را ازجمله نمادهای پیروان شیطان پرستی است.

4- این‌ها عموما سعی دارند انسان را از فضای اجتماعی و فضای فعالیت‌های اجتماعی دور کنند. این چهارمین ویژگی است. یعنی «انزواطلبی»، یوگا، مدیتیشن، تمرکز، جلسات خاص خودی و آرام کردن خود. البته برای خام کردن مردم حقه و شگرد هم دارند. یعنی از حربه‌های مختلف استفاده می‌کنند. آنها می‌گویند مگر نماز آدم را آرام نمی‌کند؟ یوگا هم به آدم آرامش می‌دهد! ظاهراً هم ممکن است موقتاً چند وقتی آرام شوی و تسکین موقت به وجود بیاید، اما این دائمی نیست. این‌ها شریعت‌ستیز و شریعت‌گریز هستند؛ نه فقط شریعت اسلام، بلکه از شریعت یهود و مسیحیت هم فرار می‌کنند.

5- فرقه‌ها «عقل‌ستیز» هستند و «شست‌و‌شوی مغزی» یکی از مهم‌ترین راه‌کارهاست. چون رهبر یک فرقه می‌خواهد مدیریت کند و همه از او اطاعت کنند، عقل‌گریزند. با عقل مبارزه می‌کنند و سعی می‌کنند فردی را در جامعه‌بار بیاورند که با عقل مبارزه کند.

6- «کرامت محور» هستند. یعنی تلاش می‌کنند یک سری کارهای خارق‌العاده را تبلیغ کنند. طی‌الارض و... همین چیزهایی که آقایان به اسم عرفان اسلامی تبلیغ می‌کنند و اشتباه هم هستند و ما مخالفیم؛ چون عرفان اسلامی هدفش این چیزها نیست. مثل طی‌الارض، طی‌الماء، زندگی‌های آسمانی، بشقاب پرنده‌ها و...

در همان فرقه معبد که قبلا ذکر شد این 913 نفر برای این خودکشی کردند که بشقاب پرنده‌های آسمانی بیایند روحشان را ببرند. یعنی آن قدر شست و شوی مغزی شده بودند همه باور کردند و با زن و بچه همگی خودکشی کردند. یک جمعیتی خودشان را به طرز وحشت‌ناکی کشتند برای این که به بشقاب پرنده‌های فضایی ملحق شوند(ادامه دارد).


  
  

یکى از گناهانى که باعث عذاب مى شود و مجازاتش ، هم در  دنیا هم در قبر و هم در قیامت گریبان انسان را مى گیرد ، دروغ گویى مى باشد. امام سجاد علیه السلام:

اِتَّقُوا الکَذِبَ الصَّغیرَ مِنهُ وَالکَبیرَ، فى کُلِّ جِدٍّ وَهَزلٍ فَإِنَّ الرَّجُلَ إِذا کَذِبَ فِى الصَّغیرِ اجتَرَأَ عَلَى الکَبیرِ؛

از دروغ کوچک و بزرگش، جدّى و شوخیش بپرهیزید، زیرا انسان هرگاه در چیز کوچک دروغ بگوید، به گفتن دروغ بزرگ نیز جرئت پیدا مى کند.

(تحف العقول، ص 278)

 

روزى حضرت رسول صلى الله علیه و آله و سلم فرمود: شب گذشته شخصى پیش من آمد و گفت : برخیز ، برخاستم و با او روانه شدم تا به جایى رسیدیم . در آن جا دو نفر را مشاهده کردیم یکى ایستاده و دیگرى نشسته بود ، شخص ایستاده یک انبر بزرگ آهنى در دست داشت و به دهان شخص نشسته فرو مى برد و یک طرف دهان او را با آن مى گرفت و مى کشید، به طورى که صورت و بینى و چشمان او به همان طرف بر مى گشت و به هر طرف انبر را مى کشید آن شخص نشسته هم به همان طرف خم مى شد. تعجب کردم و از آن شخص که مرا صدا زد و از جاى خود بلند شده بود ، پرسیدم : این کیست و چه کاره است و این چه صحنه اى است ؟ چرا چنین مى کند؟

گفت : یا رسول الله ! این شخص نشسته ، کسى است که در دنیا دروغ مى گفت و بدون توبه از دنیا رفته است ، اکنون در عالم برزخ تا فرا رسیدن قیامت ، همواره این گونه عذاب    مى شود و در قیامت عذابش ‍ سخت تر خواهد بود .

یَکتَسِبُ الکاذِبُ بِکَذِبِهِ ثَلاثا: سَخَطُ اللّه عَلَیهِ وَاستِهانَةُ النّاسِ بِهِ وَمَقتُ المَلائِکَةِ لَهُ؛

دروغگو با دروغگویى خود سه چیز بدست مى آورد: خشم خدا را نسبت به خود، نگاه تحقیرآمیز مردم را نسبت به خود و دشمنى فرشتگان را نسبت به خود.

(غررالحکم، ج6، ص480، ح11039)

مالک بن دینار مى گوید: در کتابى خواندم هیچ خطیب و گوینده اى نیست مگر این که گفتار او را با کردارش تطبیق مى کنند. اگر مطابق باشد خوشا به احوالش و اگر مطابقت نداشته و گفتارش غیر از اعمالش باشد، دو لب او را با قیچى هاى آتشین قیچى مى کنند. دو مرتبه لب ها بلافاصله سالم مى شوند و این عمل تا روز قیامت ادامه دارد .

انسان دروغ گو، چون با لب و دهان سخن دروغ مى گوید ، در این حدیث لب و دهان را عذاب مى کنند و آن ها را با انبر به این طرف و آن مى کشند و با قیچى مى برند. آن قدر دروغ گفتن زشت و زننده است که خداوند در قرآن به صاحب آن وعده عذاب داده است و ملائکه از بوى دهان دروغ گو اذیت مى شوند.

 

بهائیت، شیطان‌پرستی، وهابیت‌و مسیحیت جدید با رویکرد صهیونیستی،و حتی گرایشات عرفانی نظیربودیسم ، یوگابا گرایشات خاص ،اوشو،مدیتیشن و.... فرقه های معنوی نوظهوری هستند که رویکردی سلبی نسبت به دین دارند  دین ستیزی و عقل ستیزی در تمامی این فرقه های نوپدید مشترک است ادامه مطلب...

  
  

آب مایه حیات است در مصرف آن صرف جویی کنید وبه دیگران هم این روند را رواج بدهید تا نسل های آتی که میایند از این ذخیره آبی استفاده کنند. اینها تبلیغات رادیو و تلویزیون ومسؤولان است ودیگر به اداره ها کار ندارند که آیا اداره ها هم تو این تبلیغات مسؤلیت خود را به درستی انجام می دهند یه نه.دیگه اجرا شدن این فرایند برای خودشان پیشکشان باشد.حالا وظیفه ما شهروندا چیست؟

1-آب را هدر ندهیم

2-آب را برای شتن ماشین وموتور استفاده نکنیم.

3-آب را بیهوده وبدون استفاده باز نگذاریم........

اینا وکلی چیزای دیگه فقط در حد یک شعار یا فقط برای مردم میباشد وای مردم این آبی که شما استفاده میکنید میراث پدرانتان هست در حفط ونگهداری آن کوشا باشید وآن را برای فرزندانتان به یادگار بگذارید .بابا چقدر شعار میدید بس دیگه .یکم هم خودتون عمل کنید.

طرف فکر کرده زمان 100 -150 سال قبل زمانی که ارباب رعیتی بود عرض میکنم.

 زمانی که اربابها به هر نحوی بود با زور و با هر حیله ودرنگی بود پول واموال مردم را از دستشون میگرفتند.

این روزا شهر ما در یکی از این اداره ها به این شکل داره عمل میکنه.اداره آب وفاضلاب اردکان(یزد)برای دادن امتیاز آب به دو صورت عمل میکند یعنی در دو مرحله امتیاز را به متقاضیانش تحویل می دهد :

 

1-زمانی که طرف میخواهد زمین را از صفر شروع به بنایی کند.مثل شنارژ ودیوار چینی و.... یه امتیاز به عنوان امتیاز بنایی می دهد.

2-زمانی که زمین طرف به یک خونه کامل تبدیل شد در این مرحله امتیاز خانگی به صاحبخانه تحویل میدهند.

حرف من در مورد امتیاز اول می باشد.یک نفر از آحاد مردم در یک جمعی با صدای بلند اعلام کرد :

که ای همشهریان من بعد از اینکه بناییم تموم شد رفتم اداره آب . ودرخواست مبلغ مصرف آب کردم گفتند 30-40 هزارتومان میشود.ودرخواست امتیاز خانگی کردم مسؤل امتیاز گفت که مصرف آب بنایی شما به حد نساب قانون ما نرسیده است دردآور آنجایی است که مسؤل به ایشان میگوید که شما باید مبلغ 100 هزارتومان جریمه پرداخت کنید تا برای شما از این به بعد مصرف خانگی

 رد کنیم. زور گیری تو روز روشن.


  
  
   1   2      >